Site Dışı SEO Nasıl Yapılır? [Tüm Teknikler]

0

Arama motorlarından sitenize trafik kazanabilmek için, içeriklerinizden daha fazlasına odaklanmanız gerek. Site dışı SEO, başarılı bir SEO kurgusunun en önemli bölümlerinden biri. Bu rehberde; site dışı SEO’yu mercek altına alıp, doğru taktikleri nasıl uygulayabileceğinizi anlatacağım.

Site dışı SEO hakkında oluşturduğum konu başlıklarına daha kolay erişmek için aşağıdaki bağlantıları kullanabilirsiniz.

Site Dışı SEO Nedir?
Site Dışı SEO Neden Gerekli?
7 Site Dışı SEO Tekniği

  1. Link İnşası
  2. Sosyal Medya
  3. Marka Oluşturma
  4. Marka Algısını Destekleme
  5. E-Posta veya Bildirim Aboneliği
  6. Müşteri Değerlendirmesi
  7. Soru Cevap Siteleri

SONUÇ

 

Site Dışı SEO Nedir?

Site dışı SEO (Off-page SEO); web sitesinin arama motorlarındaki sıralamasını yükseltmek için, web sitesi dışında yapılan tüm SEO işlemlerine verilen teknik bir isim. Başka bir ifadeyle, arama motorlarına sitenizin güvenilir olduğunu kanıtlamak için yaptığınız, otorite yükseltme çalışmaları.

Site dışı SEO sadece sitenize gelen bağlantılarla ilgili değildir. Bundan çok daha fazlasıdır. Örneğin; marka algısı oluşturma için yapılan çalışmalar, doğru link yapılarının kullanılması, sosyal medya paylaşımları ve fazlasıdır.

 

site dışı seo nedir

 

Site Dışı SEO Neden Gerekli?

Site içi SEO tekniklerini doğru bir biçimde uygulasanız bile, – özellikle rekabet oranı yüksek anahtar kelimelerde – üst sıralarda yer edinmekte zorlanabilirsiniz. Nedeni de, Google ve diğer bir çok arama motoru, henüz sitenize yeteri kadar güvenmiyor. Site dışı SEO ile tekniklerini uygulayarak sitenize otorite sağlayabilir, sıralamada diğer sitelerle rekabete girebilirsiniz.

Site dışı SEO’nun basit mantığı; Google’a sitenizin “güvenilir” olduğunu kanıtlamak için yapmanız gereken tüm işlemlerdir.

 

7 Site Dışı SEO Tekniği

Site dışı SEO’nun ne olduğunu ve önemini öğrendik. Artık sitemize otorite kazandırmak için uygulayabileceğiniz site dışı SEO tekniklerini inceleyebiliriz.

 

1. Link İnşası

link inşası

Link inşası (link building) en etkili site dışı SEO tekniği. Bu teknik, birçok yerde “backlink almak” olarak da tanımlanabiliyor. Temel kullanım amacı; web sitenize farklı sitelerden link oluşturup, SERP sayfasında rakiplerinizi geçmek.

SERP : Arama motorlarında, herhangi bir kelimeyi arattığınızda karşınıza gelen sonuç sayfasıdır.

Google için; siteye gelen bazı bağlantılar değerliyken, bazıları ise değersizdir. Yani sanılanın aksine, sitenize gelen her bağlantı, sitenizin otoritesini yükseltmez. Aksine, sitenize gelen bazı bağlantılar sıralamada düşüş yaşamanıza neden olabilir.

Siteye gelen bağlantıları 2 kısımda gruplayabiliriz. Bunlar; Toxic (Zararlı) Bağlantılar ve Organik Bağlantılar.

 

Toxic (Zararlı) Bağlantı Nedir?

Yapay yani doğal olmayan bağlantılardır. Arama motoru algoritmasını kandırmak için, web site sahipleri tarafından oluşturulan linklerdir. Google bu linklerin, backlink kazanmak için kullanıldığını anlar. Sonucunda siteniz sıralama kaybı yaşar.

Toxic linkler, rakipleriniz tarafınızdan sitenize sıralama kaybı yaşatmak için de kullanılabilir.

Zararlı linklere bir kaç örnek verelim.

Forum Profilleri

Hemen her forum sitesinde, web site ekleme alanı mevcut. Ancak forum profilinize ekleyeceğiniz siteler size fayda değil zarar getirebilir.

Link ile Yorum Yapmak

Sık yapılan, en zararlı işlemlerden biri. Özellikle yoruma açık, domain değer yüksek bazı sitelere, site linki ile yapılan yorumlar oldukça zararlı. Bu tip sitelerde, yorum olarak yüzlerce hatta binlerce bağlantı eklenebiliyor.

Link İmleme Siteleri

Tek amaçları link depolamak olan siteler. Google bunların backlink kaynağı olduğunu biliyor ve sitenizi link imleme sitelerinde gördüğünde, sıralamadan düşürüyor.

Uygunsuz İçerikli Siteler

Yasa dışı içerik üreten tüm siteler. Sitenizi sıralamadan düşürmek isteyenler, genelde bu tarz siteleri kullanır.

Sitenize gelen zararlı bağlantıları kontrol etmek için, Semrush uygun bir araç. Analiz sonucu sunulan raporda, zararlı site bağlantılarını reddetmek için Disavow aracını kullanabilirsiniz.

 

Organik Bağlantı Nedir?

Yukarıdaki gibi, sitenize zarar değil fayda getiren bağlantı türüdür. Organik bir bağlantı Google’ın gözünde değerlidir. Bu değeri arttıran bir kaç ana faktör daha var.

Benzer Kategori Faktörü

Bağlantı gönderen site, sitenizle aynı tür içerikler yayınlıyorsa, otorite puanınız artar. Örneğin, yemek tarifleri paylaştığınız bir siteniz varsa, bir teknoloji sitesinden gelen bağlantı çokta değerli olmaz. Ancak başka bir yemek sitesinden, sitenizdeki bir içeriğe bağlantı verilmesi, SERP sonuçlarında bir kaç basamaktan fazla ilerlemenizi sağlayabilir.

Bağlantı Metni (Anchor Text) Faktörü

Sitenize bağlantı verilirken, hedeflediğiniz anahtar kelimeden bağlantı geliyorsa, sıralamada yükselme yaşarsanız.

Dofollow Faktörü

Dofollow; bir siteden, diğer bir siteye bağlantı gönderirken, arama motorlarına “ben bu siteye kefilim” demenin yolu. Sosyal medya siteleri ve bir çok site bağlantı gönderirken, dofollow link kullanmaz. Bunun yerine “nofollow” etiketini kullanır. Sitenize gelen bağlantı eğer “nofollow” etiketi ile geliyorsa, bu ilgili bağlantının “değersiz” olduğu anlamına gelmez. Ancak mümkünse sitenize dofollow etiketi ile bağlantı almanız önerilir.

site dışı seo doğru link (bağlantı) uygulaması

Sonuç olarak; aynı kategoride bir siteden, anahtar kelimeniz üzerinden dofollow ile gelen bir backlink; hem sitenizin otoritesini arttırır hem de sıralamada yükselme kaydetmenizi sağlar.

 

Organik Bağlantı Nasıl Bulunur?

Google, web sitenize gelen bağlantıların tümünün organik olmasını ister.

Bunu elde etmek için; sürekli içerik girmeli ve içeriklerinize başka sitelerden link gelmesini beklemelisiniz. Eğer Türkçe bir site hazırlıyorsanız, Türkçe yayın yapan bir sitenin, web sitenize organik link göndermesi maalesef zor. Hele hele anahtar kelimenizi kullanarak bağlantı göndermesi neredeyse imkansız.

Ancak yine de organik bağlantı kazanmak için başvurabileceğiniz “başka” çözümlerde var. Üstelik Google yönergelerini ihlal etmeden.

En etkili organik backlink kazanma yöntemlerini inceleyelim.

Konuk Yazar Olarak

Sizinle aynı kategoride içerik üreten bir siteye, yazarlık başvurusunda bulunabilirsiniz. Mail veya iletişim formunda site yetkilisine ulaşabilir, teklifinizi iletebilirsiniz.

Orijinal Görseller Oluşturun

Sitenizdeki bir içeriğinizle alakalı özgün görsel oluşturun (infografik, resim, video v.s.). Görselle benzer içeriği oluşturan siteleri bulun. Hazırladığınız görseli, kaynak belirterek kullanabileceklerini belirtin.

Link İstemek

Örneğin; sitenizde oldukça kaliteli ve değerli bir içerik ürettiniz. Ancak SERP sayfasında beklediğiniz sıralamayı bir türlü elde edemiyorsunuz. O halde uygulayacağınız yöntem bu olabilir.

Hedeflediğiniz anahtar kelimenin, SERP sonuçlarında çıkan diğer siteleri tespit edin. Tüm site sahiplerine, içeriğinizi anlatan bir mail gönderin. Mailde, içeriğinizi referans olarak göstermelerini isteyin. Başarı şansınız çok düşük olacaktır ama onlarca siteden birinin kabul etme ihtimali var.

Bozuk Bağlantıları Bulmak

Bu yöntem bir çok SEO uzmanının gizli bilgisi niteliğinde. Uygulayabilmeniz için bir Ahrefs hesabınızın olması gerekecek.

Ahrefs’de yükselmek istediğiniz anahtar kelimeyi aratın. Sizden üstte veya size yakın çıkan siteleri inceleyin. Bu rakip sitelere, diğer sitelerden gelen bozuk bağlantıları (broken links) tespit edin. Daha sonra rakip sitelere bozuk bağlantı gönderen site sahiplerine ulaşın. Hiç bir site sahibi sitesinde bozuk bağlantı olmasını istemez. Bağlantının bozuk olduğunu bildirin. Sizin de aynı konuda bir içerik ürettiğinizi ve içeriğinize bağlantı verebileceklerinden bahsedin. Büyük olasılıkla sitenize bağlantı vereceklerdir. Bu da ilgili anahtar kelimede rakiplerinizden bir adım önde olmanızı sağlayacak harika bir tekniktir.

Rakip Linkleri Analiz Etmek

Bu teknik için yine SEMrush veya Ahrefs üyeliğinizin olması gerekiyor. Rakiplerinizin aldığı değerli backlink kaynaklarını analiz edin. Rakiplerinizin neler yaptığını derinlemesine inceleyin ve daha iyisini yapmaya çalışın. Örneğin rakip site anahtar kelimede yükselmek için Medium’da bir içerik oluşturmuşsa, siz daha iyisini oluşturmaya çalışın.

 

2. Sosyal Medya

sosyal medya siteleri

Sosyal medya, site dışı SEO için önemli bir silah. Ancak doğru kurgulanmalı ve uygulanmalı. Site dışı SEO’yu güçlendirmek için, sosyal medya kullanacaksanız aşağıda bahsettiğim kritik detayları göz önünde bulundurmalısınız.

Google, sosyal medyada paylaşılan bir içeriğin ne kadar tepki aldığını önemsemiyor. Yani paylaştığınız bir içerik binlerce beğeni veya yorum alsa bile, SERP’de rakiplerinizin üstünde yer alamayabilirsiniz. Bunun nedeni ise; beğeni ve yorum sayısının manipüle edilebilir olması.

Neredeyse tüm sosyal medya siteleri, bir siteye bağlantı gönderirken, linki nofollow olarak işaretler. Sosyal medyadan gelen bağlantıların, sitenizin otoritesine puan kazandıracağını düşünmeyin.

Site dışı SEO’da sosyal medyayı etkin kullanmanın yolu ise; doğru içeriği doğru kullanıcı kitlesine sunmaktan geçiyor. Bunu sağlamak içinde; içeriğinizi Facebook gruplarında, Pinterest boardlarında ve subredditlerde paylaşabilirsiniz.

İçeriğinizi doğru kitle ile buluşturabilirsiniz, birileri içeriğinizi kendi sitelerinde kaynak olarak gösterebilir. Bu da yukarıda bahsettiğim mükemmel backlink kaynağı kazanmanızı sağlar.

Sitenizin, site dışı SEO’sunu desteklemek için en çok hangi sosyal medya kanalını kullanmanız gerektiği ise doğrudan hedef kitlenizle alakalı. Bazı siteler Instagram sayesinde büyürken, bazıları Pinterest kullanarak büyüyebilir. Ancak mutlaka Dünyanın en büyük ikinci arama motoru YouTube’da bir kanal açın. Yayınladığınız videoların altında sitenize link vererek sitenizin değerini arttırabilirsiniz.

 

3. Marka Oluşturma

marka oluşturma

Google arama algoritması, alanında referans gösterilen ve marka olan siteleri algılayabiliyor. Üstelik siteye link çıkılmasına bile gerek olmadan.

Daha açıklayıcı olması için bir örnek verelim.

Teknoseyir sitesini duymuşsunuzdur. Teknoloji alanında bir siteniz var ve hazırladığınız bir incelemede “Bu ürün geçen hafta teknoseyirde de incelenmişti” şeklinde, link vermeden teknoseyire atıfta bulundunuz. Google algoritması, teknoseyirin alanında bir marka olduğunu anlıyor. Buna SEO dilinde Unlinked Brand Mentions (Linksiz Marka Bahsetmesi) adı veriliyor.

Buradaki kritik detay, alanınızda marka olabilmeniz. Güvenilir içerikler üreterek, sektörünüzde otoriter bir site oluşturmanız gerek. Bu sayede sizinle aynı tür içerik paylaşan sitelerin, sitenizden bahsetmelerini sağlayabilirsiniz.

 

4. Marka Algısını Destekleme

marka algısını denetleme

İçeriklerinizin detaylarını görsel ve işitsel sosyal medya sitelerinde paylaşabilirsiniz. YouTube kanalı açabilir veya Podcast içerikler üretebilirsiniz. Marka algısını yaratmanın en etkili yöntemi ise, sosyal medya kanallarında canlı yayın yapmaktan geçiyor. Aynı kategoride yayın yaptığınız site sahiplerini canlı yayın konuğu olarak davet edebilirsiniz. Aynı şekilde sizde site sahipleriyle iletişime geçip onların canlı yayınlarında konuk olabilirsiniz.

İçeriğinizi hangi sektör için oluşturuyorsanız, o sektörün medya organları ile sıkı bağlar kurun. Örneğin; araba modellerini incelediğiniz bir içerik siteniz var. Motorlu araçlar yayını yapan dergilere mail atarak kendinizi tanıtabilirsiniz. Sitenizin adresini gönderip, içeriklerinizden haberdar olmalarını sağlayabilirsiniz. Kaliteli içerik üretiyorsanız, sizden yazar olmanızı isteyebilirler. Böylece, içerik ürettiğiniz alanla ilgilenen daha geniş kitle sizi tanıyabilir. İnsanlar isminizi arattığınızda, sitenize ulaşabilir. Devamı çorap söküğü gibi gelecektir.

 

5. E-Posta veya Bildirim Aboneliği

bildirim aboneliği

İçeriğinizi tanıtmak ve sitenizin ziyaretçi sayısını arttırmak için kullanabileceğiniz iki harika teknik. İkisinde de temel mantık aynı. Yeni oluşturduğunuz içerikler veya ürünler hakkında abonelerinize bilgi vermek.

Ayrıca sitenize geri gelen ziyaretçi sayısı ne kadar yüksek olursa, Google’ın gözünde siteniz o kadar değerli olacak.

Ancak sürekli mail yada bildirim göndermemeye dikkat edin. Böyle bir davranış, abonelerinizi rahatsız edebilir.

 

6. Müşteri Değerlendirmesi

müşteri değerlendirmesi

Özellikle ticari bir markanız varsa, sitenizin site dışı SEO uygulamasında en çok dikkat etmeniz gereken bölüm bu madde olmalı.

İşletmenizi mutlaka Google Benim İşletmem, Yandex Rehber, Yelp gibi marka ağlarına ekleyin. Bu hem marka algısını tetikler hem de Google’ın gözünde sitenizin SEO sinyallerini güçlendirir.

Özellikle Google Benim İşletmem’e özel ilgi gösterin. Olumsuzda olsa gelen her yoruma, uygun cevaplar vermeye çalışın. İşletmenizi ziyaret eden müşterilerinizden, iş yerinize puan vermelerini, daha da iyisi yorum yapmalarını isteyin.

 

7. Soru Cevap Siteleri

soru cevap siteleri

Bundan 10 yıl önce, insanlar aradıkları bir sorunun cevabı için forum sitelerini kullanıyorlardı. Artık çoğu kişi soru cevap sitelerini kullanıyor ve daha güzeli Google soru cevap sitelerini çok seviyor.

Site dışı SEO için soru cevap sitelerini kullanmanın tekniği aslında çok basit.

Bilinen soru cevap sitelerine üye olun. Soru cevap sitelerinde, insanların sektörünüzle ilgili neler sorduklarını inceleyin. Sordukları soruların cevabı sitenizde varsa, önce soruyu genel hatları ile cevaplayın. Ardından ayrıntılı bilgi için sitenizdeki içeriğin linkini verin.

 

SONUÇ

Site dışı SEO’yu, en az site içi SEO kadar önemseyin. Sitenizin arama motorlarının sonuç sayfalarında yükselmesini istiyorsanız, ikisine de özel ilgi göstermeniz ve zaman ayırmanız gerekiyor.

Sitenize bağlantı alırken, sayının değil otoritenin önemli olduğunu unutmayın. Kalitesiz backlinklerin sitenize fayda değil zarar getireceğinin bilincinde olun. Hazır backlink paketlerinden mümkün olduğu kadar uzak durmaya çalışın. Sitenize gelen en iyi bağlantının; sizinle aynı kategoride içerik üreten siteden; anahtar kelime ve dofollow kullanılarak yapılan bağlantı olduğunu unutmayın.

Sitenizin ana sayfasından çok, içeriklerinize bağlantı elde etmeye çalışın. Bağlantı alırken, bağlantı metni olarak anahtar kelimenin kullanılması gerektiğini unutmayın.

Sitenizi bir marka, içeriklerinizi ise markanızın birer ürünü olarak düşünün. Marka algısını yaratmak ve güçlendirmek için yukarıda saydığım yöntemleri uygulayın. Sitenizin off-page SEO’sunu güçlendirmek için onlarca sosyal medya hesabında link paylaşmayın. Değerli zamanınızı, doğru hedef kitleye ulaşabileceğiniz sosyal medya ağlarında harcayın.

Arama motorlarında yükselmek için uygulayacağınız yöntem aslında çok basit.

İlk olarak sitenizin temelini doğru atmak için teknik SEO işlemlerini gerçekleştirin. Aranma hacmi olan bir anahtar kelime seçin. Ardından seçtiğiniz anahtar kelimeyi hem başlıkta hem de içeriğinizde doğru yerlerde kullanın. Arama motorları için değil, ziyaretçileriniz için zengin içerikler üretin. Son olarak içeriklerinizi, yukarıda bahsettiğim yöntemleri kullanarak fark yaratacak linklerle destekleyin.

Yukarıda saydığım tüm SEO tekniklerini doğru uygularsanız, sitenizin sıralamada ne denli yükseldiğini göreceksiniz.

 

BİR CEVAP YAZIN

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.